6 redenen waarom iedere ondernemer een website zou moeten hebben!

6 redenen waarom iedere ondernemer een website zou moeten hebben!


Moet jouw onderneming een website hebben? Ja!
Veel kleine bedrijven gebruiken internet nog steeds niet om zaken te doen.

De eerste reden waarom jouw bedrijf een website nodig heeft, zelfs als jouw bedrijf vijf werknemers of minder heeft, is omdat via het web zoveel potentiele klanten te vinden zijn. Wij hebben de zes beste redenen voor je opgesomd waarom je echt een website moet hebben.

1) Mensen gebruiken internet zoals ze vroeger het telefoonboek gebruikten.

Bijna iedereen gebruikt het internet om informatie te krijgen - zelfs lokale informatie. Potentiële klanten gebruiken hun smartphones en tablets om te beslissen waar ze naar toe gaan en wat ze moeten kopen. Google houdt bij de zoekresultaten rekening met de locatie van waar je vandaan zoekt en lokale ondernemers zullen dus sneller naar voren komen. Heb je geen website? Dan is de kans groot dat deze potentiele klant naar een andere lokale ondernemer gaat.

2) Een bedrijfswebsite biedt je nog een mogelijkheid voor het verzamelen van gegevens en het genereren van leads.

Het is niet vanzelfsprekend dat je mensen in je winkel benadert voor een e-mailadres of telefoonnummer.

Maar mensen ertoe brengen hun e-mailadres in een vak op een website te typen, is veel, veel gemakkelijker - vooral als ze ervaren dat ze er iets voor krijgen, zoals een nieuwsbrief, een speciaal rapport of een e-boek. En als je eenmaal het e-mailadres hebt, heb je een andere manier om jouw potentiële klant te bereiken.


3) Een zakelijke website geeft je bedrijf legitimiteit.

Mensen verwachten dat bedrijven hun eigen websites hebben, net zoals ze van bedrijven verwachtten dat ze een echt fysiek bedrijfsadres hadden. Het hebben van geen bedrijfswebsite werpt vragen op bij potentiele klanten.


4) Een bedrijfswebsite biedt je een ander marketingkanaal.

Het hebben van een zakelijke website geeft je een automatische aanwezigheid op het internet. Zie het als een online billboard. Meteen krijg je nog een kans om mensen kennis te laten maken met je producten en diensten en een andere manier waarop mensen je kunnen vinden. (Hoeveel ogen jouw reclamebord trekt, hangt natuurlijk af van je bewuste marketinginspanningen om de aandacht van mensen te trekken, zoals zoekmachineoptimalisatie, bloggen, gebruik van sociale media en online adverteren.) 


5) Webrooming kan klanten naar jouw winkel leiden.

Als je een fysieke winkel hebt, kan investeren in het opbouwen van een online aanwezigheid, zoals een e-commerce website, de winsten van jouw winkel verhogen dankzij de groeiende populariteit van webruimte, waar klanten artikelen online onderzoeken voordat ze deze in de winkel kopen.


6) De uitgaven voor e-commerce nemen elk jaar toe.

Het CBS heeft diverse malen geconstateerd dat de consument meer heeft. De drang om aankopen te doen en dan vooral online stijgt. Het gemak van producten online diensten die in de zijn dagen zijn, is heerlijk voor de consument!

 

Kortom, een website fungeert als een digitaal visitekaartje, die potentiele klanten voorziet van informatie over jouw bedrijf en wat jij voor hen kunt doen. Het aanbieden van jouw producten en diensten online kan een enorme boost geven!

Heb je nog geen website? Begin dan direct met het registreren van een goedkope domeinnaam bij Terdis Webhosting en voeg een webhostingpakket eraan toe om jouw bedrijf online te zetten! 


Geplaatst op 06/03/18

Is 1137 x gelezen

Vergelijkbare artikelen

2E PINKSTERDAG IS ONZE SUPPORT TEAM GEWOON AANWEZIG!


2E PINKSTERDAG IS ONZE SUPPORT TEAM GEWOON AANWEZIG!

Deel dit artikel

Reacties..